Anime Download

animeEDEN, Enough Anime And Manga To Make Your Mouth Water!
Image Hosted by ImageShack.us

Tuesday, April 6, 2010

Cuti Balik kampung

Dalam 2 minggu lepas sebenarnya aku telah pulang ke kampung halaman [tempat aku dilahirkan] di Kota Bharu Kelantan..sememangnya aku merindui kampung halaman aku...tak banyak berubah..biarpun aku balik 2 atau 3 kali setahun [Kelantan jauh la weh]

Dapat berjumpa dengan sanak saudara disebelah ibu aku..seronok..?? mesti la seronok.. Diorang pun seronok dapat berjumpa dengan kami.. Mak sedara aku dah bukak kedai secara kecil2an...dia stail panggil kedai dia macam seven eleven...pasal bukak dari kull 7 sampai kul 11 malam...baru seven eleven sejati katanya...

Dapat bergurau senda dengan sepupu2 aku yang lama aku tak jumpa pun kira okay la..kalo aku balik sana mesti diorang nak tanya macam2..dari hp ke muzik ke internet...semua nak tanya aku...bayang la macam mana nak jawap soalan mereka...semak jugak otak aku...

Time dok sana sempat juga aku ke Wakaf Che Yeh...saja nak ushar2 baju2 bundle yang rare, sebenarnya sepupu aku Nazrul yang ajak poie...dia tak leh bawak kereta, dia nak cari kasut...alamak...takpe...sebab nek kereta dia dengan duit minyak dia bubuh...time nak pergi ke sana kereta dia kena langgar dengan moto...bukan salah aku....jalan jem teruk...moto tu tak terrer menyelit...apa la mai belajar dengan raja selit...

langgar tak la terus sangat....tapi tu la...semak jugak aku kalo orang langgar kereta time aku bawak....

dalam kereta dok kenang kembali masa zaman kanak2 aku dengan dia, time kami tipu kakak dia Zieha yang kata aku kena langgar dengan kereta...masa tu kami dok main kejar mengejar dengan basikal...aku dengan nazrul..Zieha dengan adik aku sorang lagi.....

Tok aku pun dah tak berapa nak sihat sangat dah..jalan pun dah semakin tak bermaya..tapi aku tetap respek la dengna tok aku nih...sebab kadang kala kalo dia berbahasa aku tak dapat tangkap kata2 dia...ada sekali time makan nasi di pagi hari...tok aku berkata sesuatu..aku memerhati dengan khusuk tapi tak leh tangkap jugak...mak aku ada kat sebelah...aku gelak dengan mak aku pasal mmg tak paham apa yang tok aku cuba sampaikan...

Hari sabtu tu wat makan besar keluarga...macam2 lauk pauk disediakan untuk santapan ramai..seronok makan ramai2....bila lagi nak makan macam nih....sebenarnya ayah aku tu balik kelantan nak makan nasi Krabu Padang Bas jer...hari tu balik tak dapat makan...kecewa la plaks...kali nih di balun 2 bungkus....takut aku tgk,....

Dok kelantan 2 hari tu..aku kira dok makan keropok lekor jer hari2...leh kata nak sampai RM 10 aku guna untuk makan keropok lekor saja...bukan aku sorang deh...ramai2 macam la....hahahhahahahahahahaha

0 comments: