Anime Download

animeEDEN, Enough Anime And Manga To Make Your Mouth Water!
Image Hosted by ImageShack.us

Tuesday, May 26, 2009

The Curious Case of Benjamin Button

http://www.shockya.com/news/wp-content/uploads/curious_case_of_benjamin_button_baby_poster.jpg

Amaran keras : Spoiler...

The Curious Case of Benjamin Button merupakan cerita arahan David Fincher lakonan Brad Pitt dan Cate Blanchett.

Mengisahkan tentang seorang bayi yang dilahirkan secara tidak normal berbanding dengan bayi yang lain. Benjamin dilahirkan sebagai bayi tua dan semakin lama Benjamin semakin muda berbanding dengan Daisy [Cate Blanchett]. Benjamin dijaga oleh Queenie seorang kulit putih yang bertugas di rumah orang tu.

Kehidupan Benjamin tidak seperti kanak-kanak biasa kerana dia tak boleh bergerak bebas kerana sudah tua. Benjamin meneruskan hidup, menjadi kelasi kapal dan bertugas sebagai penyelamat tentera semasa Pearl Parbour diletupkan oleh tentera Jepun. Pulang ke rumahnya di Rumah Orang Tua New Orlands. Queenie terkejut menlihat Benjamin semakin muda.

Benjamin bertemu dengan ayahnya [Thomas Buttons] yang sebenar sebelum dia ditinggalkan di Rumah Orang Tua New Orlands dan ayahnya telah meninggalkan segala hartanya kepada Benjamin.

30 tahun kemudian Benjamin bertemu semula dengan Daisy setelah Daisy dilanggar oleh kereta. Benjamin menjual segala harta yang ditinggalkan oleh ayahnya dan tinggal dengan Daisy. Semakin hari Daisy bertambah tua manakala Benjamin pula semakin muda.

Kemuncak cerita ini bermula apabila Daisy mengandung anak Benjamin. Benjamin bertanyakan kepada Daisy sanggupkah Daisy menjaga 2 orang kanak bila kala Benjamin semakin muda dan anaknya semakin tua. Dan adakah anaknya akan mengenali Benjamin. Layakkah Benjamin menjadi ayah....?

Nak tahu kisah selanjutnya tontoni la The Curious Case Of Benjamin Buttons

0 comments: