Anime Download

animeEDEN, Enough Anime And Manga To Make Your Mouth Water!
Image Hosted by ImageShack.us

Tuesday, May 19, 2009

Topeng muka laris setiap hari

KUALA LUMPUR: Jualan topeng muka didapati meningkat sejak wabak Influenza A H1N1 dikesan di negara ini, minggu lalu.

Pembantu jualan Mediviron Farmasi, Sukkanya Ehsuk, 24, berkataK jualan topeng muka semakin meningkat, tetapi masih mencukupi.
“Ramai yang datang ke farmasi ini setiap hari untuk mendapatkan topeng muka,” katanya.
Sementara itu, pembantu jualan AA Farmasi, Siti Nor Ibrahim, 25, berkata topeng muka penting untuk mengelak orang ramai dijangkiti wabak yang boleh merebak pantas itu.

“Setiap hari pasti ada orang datang ke farmasi ini untuk membeli topeng muka berikutan ancaman wabak berkenaan.
“Mereka yang datang membeli topeng ini kebanyakannya individu yang ingin keluar negara kerana bimbang dijangkiti wabak itu jika tidak berjaga-jaga,” katanya.
Guru tuisyen, Rajeswari A/P Irsan, 21, berkata dia sudah membeli topeng muka sejak minggu lalu.
“Pengurusan tempat kerja saya mengeluarkan arahan supaya memakai topeng muka ketika bekerja kerana bimbang dijangkiti wabak itu berikutan kerja kami perlu berjumpa orang ramai setiap hari terutama pelajar,” katanya.
Pemandu peribadi, Salim Hassan, 38, berkata dia sekeluarga masih tidak membeli topeng muka kerana kerajaan tidak mengeluarkan sebarang pengumuman mengenai pemakaian topeng muka setakat ini.
“Saya menunggu pengumuman kerajaan mengenai langkah yang perlu diambil, namun saya tetap berhati-hati dengan penularan wabak ini.
“Saya akan terus membuat pemeriksaan doktor jika seorang keluarga saya mengalami demam untuk mendapat rawatan awal,” katanya.
Kata-kata yang mahu disembunyikan di dalam Read More.

Krauser : kat penang kat mana nak cari erk....?


0 comments: