Anime Download

animeEDEN, Enough Anime And Manga To Make Your Mouth Water!
Image Hosted by ImageShack.us

Friday, June 12, 2009

Kamen Rider

Image Hosted by ImageShack.us

Ahhh...hero-hero kamen rider yang menjadi feberet aku. Kalo tak salah aku la Kamen Rider Kuuga nih start dalam tahun 2000 [tayang kat malaysia la] aku masih ingat lagi waktu itu pada hari Jumaat, Aku malas nak ke sekolah jadi aku releks kat rumah. Bosan tidur aku bangun dan menonton televisyen.

Stu rancangan menarik perhatianku, kedengaran lagu Jepun sedang dimainkan di televisyen [masa tu aku tengah masak Meggi] dan betapa terharunya aku TV2 menayangkan kamen rider. Seronok tak tersangka la diri ku. Tapi apakan daya, Kamen Rider Kuuga ditayang setiap hari Jumaat, takkan la aku nak ponteng sekolah semata-mata nak tengok kamen rider...? macam tak logik la.

Kerana perasaan gembira, aku ceritakan tentang Kamen Rider Kuuga di sekolah [time tu aku tingkatan 4], tapi aku ditertawakan oleh rakan sekelas, mengatakan aku nih budak2. Betapa hancurnya hatiku. Tiada siapa yang mahu berkongsi minat dengan aku. Terasa macam aku nih macam kanak-kanak lagi.

Aku buat tak peduli pasal kamen rider [bukan malu tapi takda duit nak beli VCD] masa sekolah, mana la aku nak mampu beli VCD. Selang beberapa tahun kemudian, aku berkenalan dengan seseorang yang berkongsi minat dengan aku tentang kamen rider. Nama beliau Amet. Aku dikenalkan semula Kamen Rider oleh Amet. time tu Kamen Rider Faiz.

Bagi aku memang aku paling minat Kamen Rider Faiz kerana merupakan revolusi Kamen Rider yang Henshin mengunakan Handphone. Masa Kamen Rider nih tak keluar kat televisyen, jadi kena beli DVD. Dan pada waktu itu jugak akun masih lagi bekerja di sebuah kilang pintu pagar di Sungai Rambai. Duit gaji pun gamaknya cukup-cukup nak makan sahaja. Mana mampu nak beli DVD. Maka aku selalu ke rumah Amet untuk menonton Kamen Rider Faiz.

Kemunculan Kamen Rider selapas Faiz kurang menarik perhatian aku untuk menonton.Jadi aku kurang amek tahu la sangat. Tapi Kamen Rider yang terbaru bernama Kamen Rider Decade, menarik perhatian aku untuk menontonya. Masih dalam status DOWNLOAD, tapi aku rasa tak sabar.

Dewasa ini [masa kejer dengan FAMA] aku mengenali sahabat2 yang meminati Kamen Rider. Ajin, Zack, Is, Mie, Sham, Anuar, Amet, Lan. Entah la. Lepas Kamen Rider Decade nih, pengeluaran citer Kamen Rider akan berehat selama 12 tahun. Jadi pada umur aku 37 baru ada Kamen Rider baru. Tunggu jer.......

0 comments: