Anime Download

animeEDEN, Enough Anime And Manga To Make Your Mouth Water!
Image Hosted by ImageShack.us

Monday, June 8, 2009

Kenduri,Dan Tanjung Dawai

Pada hari ahad yang lepas [7/06/2009], Aku, Is dan Mie telah menghadirkan diri ke kenduri ghumah Shamsul di Taman Ria Jaya, Sungai Petani pada jam 4.00 petang. Kenduri tu merupakan kenduri adik perempuan Shamsul yang kejer arkitek [Cun Woooo].
Biarpun memang aku tak tau rumah Shamsul kat mana tapi kena la pergi jugak pasal dia dah ajak. Aku kenal Shamsul nih masa aku mula berkecimpung dalam bidang make up kereta wira aku nih. Masa tu dia kejer kat Brothers Banda PERDA. Sekarang dia dah ada kedai sendiri di kawasan Alma. Volume Three nama diberi. Sekarang dia dah jadi tokey kedai la. Gamaknya maju dari dulu masa dia kejer kat Brothers. Budak Shamsul nih aku respek dia pasal dia mengetahui dan pandai dalam pengubahsuaian kereta nih [kalo tak takkan la aku nak habis kat RM 5K kat kedai dia]

Lepas jer kenduri rumah Shamsul, aku, Is dan Mie berangkat ke kawasan Sungai Petani. Tapi disebabkan oleh kawasan Sungai Petani berlaku kesesakan lalu lintas [mungkin disebabkan cuti sekolah] aku beralih arah untuk ke Muzium Arkeologi Lembah Bujang. Tapi apakan daya, kami tiba lambat di sana, Muzium pun dah tutup. Kami meneruskan perjalanan ke tempat aku membesar pada tahun 1987 - 1997 Tanjung Dawai. Terkenal kembali nostalgia silam ketika aku berada di sana. Menangkul ketam, menahan pukat, memancing, meronda dengan kengkawan, mandi laut dengan sepupu-sepupu aku, macam macam lagi la.

Kami berehat seketika di pekan Tg Dawai, shoping la apa yang patut kat sana. Is beli satay ikan, dengan keropok lekor. mie beli air tebu, air kelapa, buah potong. Aku...? beli sagon. Kemudian kami pergi ke Pantai Tg Dawai tuk makan. Ramai jugak keluarga yang datang untuk bersantai di tepi pantai. Banyak benda aku tgk berubah di kawasan ini. Tembok pantai yang selalu aku dan adik aku naik basikal atasnya pun dah tak ada.

Image Hosted by ImageShack.us
By x10ed, shot with K770i at 2009-06-07

Masa nih kami tengah makan keropok lekor sambil memerhatikan matahari terbenam. Is aku rasa dia ternampak seorang awek yang cantik kot. Mungkin kerana itu dia kurang memberi perhatian kepada kamera. Mie pulok sibuk nak makan keropok lekor

Image Hosted by ImageShack.us
By x10ed, shot with K770i at 2009-06-07

Masa nih awek tu dah blah, jadi Is kembali ke alam nyata bersama dengan sahabat2nya. Air kelapa yang dibeli masih lagi penuh di atas bonet kereta aku. uhuhuhuhuhuh Mie masih lagi bersungguh-sungguh makan keropok lekor.

Image Hosted by ImageShack.us
By x10ed at 2009-06-07

kelihatan matahari kian terbenam di lautan yang luas. Biarpun tak berapa clear gambarnya tapi aku suka gambar nih.

Image Hosted by ImageShack.us
By x10ed, shot with K770i at 2009-06-07

Seorang lelaki yang kacak diberi Nama Mohd Iskandar Bin Seberi.

Image Hosted by ImageShack.us
By x10ed, shot with K770i at 2009-06-07

Seorang lelaki yang masih lagi belum tahu hala tuju hidupnya. Masih kosong di minda dan hati. Tiada siapa boleh lagi memiliki hati. Hati yang kecewa dengan manusia bernama wanita yang memilih. Seorang yang hanya ingin mencari cinta sejati.

2 comments:

mazlanmnrai said...

haram pelaq pi kenduri umah sham x ajak aku..xpa la..siapalah aku..

Frause said...

bukan ker hang kata hang tak mau pi ker....