Anime Download

animeEDEN, Enough Anime And Manga To Make Your Mouth Water!
Image Hosted by ImageShack.us

Tuesday, June 2, 2009

Letih Merantau

Pada hari ahad yang lepas [31/05/2009] aku telah diajak oleh sahabatku untuk menemaninya ke Kelantan pada jam 8.00 pagi [untuk makan kenduri]. Macam biasa la aku dengan penuh semangatnya bersiap sedia seawal jam 7.30 pagi. Namun apakan dayaku dari dulu lagi aku mengenali budak Amet nih. Mesti lambat punya, adalah masalah2 teknikal yang tak dapat dielak telah berlaku [alasan semata-mata].

Kali nih g kelantan nek kereta Toyota Avanza. Sakit tulang belakang aku naik kereta tu. Mungkin Kusyennya tak berapa nak selesa dengan badan aku kot. Semasa perjalanan ke rumah kenduri [Ramai jugak la yang pi Paksu, Pak Jang, Pak Ndak dan sekutu2 keluarga amet la, aku tak kenal sangat la] Konvoi kereta paling pelik pernah aku tgk selama ini.

Sebenarnya aku segan la jugak ikut Family orang berjalan nih, tapi oleh kerana atas permintaan seorang sahabat, tak dapat aku tolaknya. Kami tiba di rumah kenduri lebih kurang jam 3 petang. Aku dihulurkan RM 10.00 oleh ayah Amet berserta sampul. Memula pikir mau jer masuk trus dalam poket duit tu. Tapi setelah menggunakan otak aku berfikir wat apa la aku nak amek. Selesai makan kenduri aku dengan secara tidak langsung dilantik sebagai pemandu pelancong kerana aku orang Kelantan. Tugasku hanya membawa mereka pergi ke Pantai Cahaya Bulan [or what i prefer to call it Pantai Cinta Berahi]

Sebenarnya nak cari jalan ke Pantai Cinta Berahi tu pun aku dah sesat. Tapi dengan bakat yang ada pada diri aku berserta kemahiran yang ada, mampu jugak aku cari jalan yang nak ke Pantai Cinta Berahi. Kami bertolak pulang dari kelantan pada jam 6.00 petang. Bersama kami dalam kereta adalah Ya, Ien, pakcik, aku dan amet. Kami berenti makan dekat Bukit Bunga dan nasihat aku kepada kawan2ku jangan berenti makan kat sana. tak sedap langsung, air miloku tawar yang amat. semak ah.

Gamak2 aku rasa sampai kat area BKE tu dalam jam 12.00 tgh malam kot [aku lena lepas makan kat Bukit Bunga] Sempat juga aku menjamah Char Kueh Tiaw Kampung Pelet bersama amir. gamaknya aku sampai ghumah aku dalam 1.15 pagi. tak pula daku tidur, lalu aku layan citer House sampai kul 3 pagi.

2 comments:

mfamirs said...

hehhehehehehee.. tensen arr abang joe... apopun terima kasih sangat2 tolong aku ari tu.. aku sayang pada mu.. keh keh keh... jasamu tak terbalas joe...

nanti abih ekspo aku blanja hang makan insyaallah... :'D

Peace...
P/s : Jalan dgn hang memang tak pernah mengecewakan aku lagi... TQ

Frause said...

nih bahaya nih....